KOMENTARZE

<123>

2004-01-17 10:33:38
Zwracam honor w sprawie maila. Okazało się że nie jest on wciągany automatycznie do tego forum. Moja zła interpretacja była spowodowana blędnym skonfigurowaniem Outlooka. Jeśli jednak chodzi o komentarze odnosnie tego forum to przdaloby sie aby po nacisnieciu DODAJ nie kasowano zawartosci komentarza jezeli człowiek zapomnie wpisać podpis.

2004-01-17 10:20:22
Bardzo przydałby się mechanizm edycji własnego komentarza. Bardzo niepodoba mi się że mój mail mimo, iż tego NIE CHCIAŁEM jest wciągany do tego komentarzowego FORUM. O numerze IP nie wspomnę bo o tym chyba się regularnie czyta, że należy unikać publikowania takich rzeczy.

2004-01-17 10:13:37
Nie mam wystarczającej wiedzy i doświadczenia aby komentować pytania do zaliczenia ( z javą zetjnąłem sie tak na prawde po raz pierwszy na tym przedmiocie. Byc może popełniłem błąd gdyż wiedziałem, że prędzej czy później taki język opanowac będzie trzeba... a pracuje od wieków w C. Dlatego skomentuje to tak Moja uwaga tyczy się jednak czegoś co zdenerwowało mnie do granic po pierwszych 2 minutach czytania komentarzy. Dlaczego u licha co kilkanascie sekund pod IE przesuwa się okno komentarzy na najwyższy (najbardziej aktualny) komentarz. To ma mnie zniechęcić do czytania poprzednich komentarzy czy co ?

2004-01-13 18:50:08
nie - ja po prostu prowadzilem negocjacje w sprawie pytan i przekleilem wszystko co dostalem, w sumie zapomnialem gdzieniegdzie pozmieniac formy

2004-01-13 17:52:48
wow no nie wierze, a jednak cos sie udalo zmienic. btw. czy quosek jest autorem pytan? (vide "nie wymagam")

2004-01-13 10:18:54
zostały usunięte pytania (za 15 pkt):
- 6
- 23

ograniczone:
- 3 zostaje (bo trzeba wiedziec gdzie sie konczy j2se, a gdzie zacznya j2ee)
- 19,20 - przynajmniej po 2 klasy odczytujaca i 2 zapisujace z kazdego z rodzajow
- 24-27 - te parametry ktore umozliwia skompilowanie projektu o kilku pakietach,
wykorzystujacego kilka bibliotek, potem jego uruchomienie, przekazanie
parametrow do JVM, wygenerowanie dokumentacji to zeby byl autor, indeks,
odnosniki (juz nie wymagam stopki i naglowka). No a podpisywanie to ma
podstawowy zestaw parametrow (co, czym i jakie haslo)

- 38 - klasy wspomagajace trzaba znac ..... (przynajmniej z nazwy i kojarzyc jak dzialaja, moze konkretnie nazwy, dokladne metody to za durzo

2004-01-12 18:38:41
ok, pytan wymien nie bedzie

2004-01-12 16:18:50
Widzę, że prowadzący wyznaje pierwszą lemat Heńka: student podjął proces studiowania dobrowolnie .
Ciekawe, czy zadania będziemy rozwiązywać na kartkach (przecież na polibudzie programowanie długopisem to normalka). To jest po prostu skrajny kretynizm. Przyzwyczaiłem się do tego, ale piszę te słowa z nadzieją, że może prowadzący coś z tego weźmie do siebie.
Dla sporej części osób są to tematy całkowicie nowe. Gratuluję zdolności dydaktycznych - czytanie dokumentacji to najlepszy sposób uczenia kogokolwiek czegokolwiek. Skakanie co tydzień z kwiatka na kwiatek to też extra pomysł - a to xml, a to swing, a to ant. do tego gwiazdorskie programy - po prostu takie jazdy jak serializacja obiektów "na piechotę" i wysyłanie ich po UDP wobec gotowych profesjonalnych mechanizmów do takich zastosowań to szczyt pomysłowości. Sztuka dla sztuki, odwalanie kawału dobrej, aczkolwiek nikomu niepotrzebnej roboty.
No i teraz to zbliżające się zaliczenie. Część pytań jest spoko, ale większość z nich można z powodzeniem zastąpić w formie "podaj 10 zdanie z 286 strony dokumentacji".
Ehhh.... szkoda dalszych słów, bo i tak nic one nie zmienią...

2004-01-11 20:08:15
Pocieszam 4 rok że nie jesteście sami. U nas na 5 roku jest podobnie - ponad polowa pytań przekroczyła zakresem dokumentacje z OSR, jak i treści przedstawiane na wykładach (byłem na wszystkich) i od dwóch miesięcy przekładamy koło odwalając w międzyczasie ciężką pracę naukową nad opracowywaniem tych pytań. Niestety mimo usilnych prób na sporą część pytań nadal nie znamy odpowiedzi, a nawet te co opracowaliśmy to są po prostu nie do wykucia! Co prawda też pojawiały się pomysły, żeby przedstawić alternatywną listę pytań ograniczoną do zakresu wykładu, ale w sumie wiadomo jak to jest na polibudzie jak nikt nic nie wie. Po prostu zaliczać będzie np. 20 %

Bz
2004-01-11 18:18:27
Hmm, powiem tak jak bedzie trzeba to wkuje , ale jak widze pytanie typu "helpowo-katalogowego" to od razu przychodzi mo do glowy pewna metoda zdobywania wiedzy, ktora doskonale przedstawiono w secenie z swiętym granatem recznym.
No dobra to zaczynam stukac.


"....i 3 jest ta liczba, a liczba to jest 3, 4 jest niedopuszczalne..." :>

2004-01-08 10:55:18
prawda - wystarczy wyryc na blache odpowiedzi i da sie to zaliczyc, ale co z tego nam zostanie w glowie to inna sprawa

2004-01-08 03:05:13
Taka myśl mnie jeszcze nachodzxi. W soprawie zaliczenia, to problemmem w sumie nei sa pytania. Znamy je, da się tego poszukać, problemme jest trochę co innego. Ogólny niepokój wywołały raczej same zajęcia. Strasznie dużo materiału w strasznie szybkim tempie. Laboratorium typowo kuchcikowe - sprzęt jest sprawny

2004-01-08 00:28:11
Również jestem za wywaleniem pytań typu "wymień". Do tego służy dokumentacja. A jak napiszę kolejną setkę programów, które to wykorzystują, to może zapamiętam całość.
Kilka pytań też jest stworzonych na podstawie "anegdotek", które kiedyś tam, bokiem wyszły na wykładzie, jak z tym nieszczęsnym jikes'em. Idąc tą drogą możnaby pytać o którykolwiek z licznych, istniejących kompilatorów, czy narzędzi do Javy.

2004-01-08 00:16:06
w sumie jakies 50-60% pytan jest logiczna (rozumiem przez to, ze jest to jako-tako opisane w slajdach z wykladu) i te pytania moga zostac (nie ukrywajmy, nie sa one tak bardzo trudne). ale jezeli dostaje pytanie na temat czegos, co nie zostalo dobrze wytlumaczona (chocby co to jest javah - na slajdach jest o tym cale jedno zdanie), to ja (niemajac czasu by szukac wszystkiego glebiej) wyruje sie ze sluzy do kompilacji metod natywnych (koniec i kropka, a jak gdzie to zostanie do momentu gdy bede musial zastosowac)
a przechodzac do tych programow za 45pkt to ja jestem za nimi - juz zrobilem 4 z nich (i jak nie bedzie bardzo ostro oceniane, to mam nadzieje ze dostane za nie praktycznie maxa) (oczywiscie siedzac nad eclipsem i dokumentacja sun'a), dorobie ten ostatni (jak skumam jak dziala jikes, oraz dokladnie ant - bo tego sie na laborce nie nauczylem, bo kompy nie dzialaly i anta nie dalo sie zainstalowac), wykuje sie na blache i bede mial praktycznie polowe punktow. a i tak zrobienie tych programow zajelo troche czasu (mimo iz sa wzorowane na tych przykladowych ze slajdow), bo tych przykladowych nie dalo sie odpalic (czemu to po dlugim siedzeniu doszedlem, ale kod sie rozrosl 2-krotnie)
ja nadal jestem za spotkaniem sie w poniedzialek i wykresleniu czesci zadan
a tak dodatkowo - kto mi napisze odp. do zadania nr 5 za 10 pkt ? bo nigdzie na foliach nie ma jak to zrobic (a jezeli jest to tak ze tego nie rozumiem)

2004-01-08 00:05:06
Problem w tym, że tak jak Pwciu zauważył na wykładzie w ciągu 8 godzin było praktycznie wszystko... W super extra tempie, poucinanymi slajdami w pdf'ie, niedziałającymi przykładami. Dla początkujących osób jak przykładu nie można skompilowac i uruchomić bo kompilator zwraca masę błędów to jest to sprawa nie do przejścia. Pomijając ten fakt wiele pytań wymaga naprawdę dużej wiedzy praktycznej. Tego całego jaiksa to ja na oczy nie widziałem. Pytanieo to czy wiemy co to classpath to mnie też trochę rozbawiło. Jak dla mnie kompilowanie to niestety tylko javac kod.java, potem java kod. I to wszystko. W czasie trwania zajęc nie musiałem z niczego innego korzystać...